Dear Guests!

On the page below, we would like to share some important information with you, which will help you book your accommodation and also make your stay easier. Have a nice browsing!

Booking on our site

In order to see if we have a room available during your preferred period, please enter your arrival and departure dates. You can do this on our homepage, but also on the calendar on the side of the selected room. Select the start time and drag your mouse to the end date. You can then submit your booking intention by entering some details.

This does not mean that your booking is valid, it will only become valid after our confirmation and after the deposit has been paid (we will send you the necessary information by e-mail).

During the high season (15 June to 31 August and during the holidays) the minimum stay is 3 nights. In the off-season, it is also possible to book fewer nights. (However, we'll tell you that our guests usually regret staying only one night!)

Payment before and after arrival

As a small family business, we ask for a small amount, a 30% down payment, so that we can secure your booking. Please make the deposit by bank transfer or SZÉP card payment. Details will be sent in our confirmation letter.

Please - especially during the high season - pay the advance to us within 3 days, this is how long we can maintain your booking intention, after which it will be deleted from our system. Further information will be provided in the confirmation email. 

When settling your invoice, we accept cash or bank transfers, you can also pay with a bank card or SZÉP cards (OTP, MKB and K&H).

About our prices

The prices shown are net (HUF) prices, which include a generous buffet breakfast in addition to accommodation, but do not include the tourist tax. It is important that our prices may change during the special periods.

Special periods: June 15 - August 31, holidays, school holidays, events.
Tourist tax: 440 HUF/person/night, which need to be paid over the age of 18.

When you arrive alone: our rooms are for a minimum of two people, so if one person arrives, we can offer a 20% discount on the total price of the room.
When you arrive with family: We also offer our two "family" Superior rooms for those arriving with child(ren). Between the ages of 0 and 3, there is no extra charge for a child sleeping in one bed with the parents. For children aged 3 to 12 years , we offer a 30% discount on our current fee. Two children can be accommodated in the Superior Family Room on the ground floor and one child in the Superior Panorama room upstairs.

Cancellation terms

If the reservation is canceled, the deposit will be settled as follows:

  • If the cancellation takes place at least 30 days before the first night included in the booking, the deposit will be refunded after deduction of 5,000 HUF handling costs.
  • In case of cancellation within 30 days, we will not be able to refund the deposit.

Thank you for your understanding!

About the Pension and the Rooms

Magánszálláshely kategóriában, családi vállalkozásként, családunk tagjai üzemeltetik Panziónkat. Nálunk nincs recepciós, takarító, és egyéb, a szállodákban megszokott személyzet. Ez annyit jelent, hogy mi tartjuk tisztán, készítjük a reggelit, fogadjuk a vendégeket és felügyelünk arra, hogy minden rendben legyen és mindenki kényelmesen, nyugodtan pihenhessen.

Check-in: we welcome you between 15:00 and 18:00 on the day indicated in the confirmation. In our practice, we will call you that morning to arrange the expected time of your arrival. Thank you for your understanding and contribution!

Amennyiben eltérő időpontban érkeznél, kérünk, keress minket minél hamarabb. Igyekszünk alkalmazkodni minden észszerű kéréshez, ha előre tudunk róla.

Check-out: a visszaigazolásban szereplő napon 8 és 10 óra között. A számla rendezése is ekkor történik legkésőbb. Ugyanakkor, ezen a reggelen is finom reggelivel készülünk számotokra, így elképzelhető, hogy lefoglal bennünket ez a tevékenység, ezért örülünk, ha egy korábbi időpontban, – akár előző este – sor kerül a számla rendezésére.

Parking: saját parkolóval rendelkezünk, melyet ingyenesen bocsájtunk vendégeink rendelkezésére, ugyanakkor szobánként legfeljebb egy személygépkocsi részére tudunk parkoló helyet biztosítani.

Smoking: Our pension is smoke-free. Smoking is  not allowedin rooms, terraces or common areas. Smoking is only possible in the designated area.

Meals: Minden reggel bőséges reggelivel várunk, melyet az étkezőnkben, és a Panzió előtti teraszon valamint a kerthelyiségben van mód elfogyasztani. Nem bánjuk, ha hozol haza rágcsát, üdítőt stb., amit elfogyaszthatsz a bejárat előtti teraszon, a medence melletti kiülőn vagy a saját teraszodon. please avoid eating and drinking in the rooms!

Quiet hours: It is extremely important for us to provide a good and relaxing time during their vacation! Therefore, during the quiet hours , from 10 p.m. to 8 a.m. , please do not disturb others by listening to music or listening to music. The pool closes at 9 p.m.

On the southern shore of Lake Balaton, it is becoming more and more common to hold bachelor and bachelorette parties, and to organize "party weekends" with larger companies. Belysium is not meant to represent this type of accommodation.Our accommodation is intended to be an island of tranquility and peace for those who wish to relax.

Cleaning: We pay special attention to the cleanliness of our rooms, they are always thoroughly cleaned and disinfected. After moving in, we empty the trash can every day. For stays of more than four nights, we also carry out interim cleanliness cleaning. In addition, cleaning can be requested for an additional fee, which is 5,000 HUF/occasion. An extra cleaning fee will be charged if the room is contaminated. The fee is 15,000 HUF/occasion.

Bedding and towels: a törülközőket négy éjszakát meghaladó tartózkodás esetén, igény szerint cseréljük. Az ágyneműkre is ugyan ez érvényes. Számunkra a környezet védelem kiemelten fontos és ezzel is szeretnénk tőlünk telhetően hozzájárulni ehhez.  Kérjük jelezd felénk, ha élni kívánsz a lehetőséggel. Köszönjük a megértéseteket! 

Air-conditioners: klimatizált szobáinkban kérjük, hogy a klíma berendezéseket észszerűen használjátok, hosszabb távollét esetén kapcsoljátok ki azt. A klíma használata és szabályzása során, kérjük, vegyétek figyelembe a környezetvédelmi és környezeti (vendégtársaitok) szempontjait is. Számunkra a környezet védelem kiemelten fontos és ezzel is szeretnénk tőlünk telhetően hozzájárulni ehhez. A megértéseteket és közreműködéseteket külön köszönjük!

Pets

We love animals very much. Unfortunately, currently our pansion is not suitable for accepting guests with and without pets at the same time. We want everyone to be able to relax and eat comfortably. Therefore, we are currently unable to accept pets. We're working to make this available later.
Of course, our guests with assistance dogs are an exception to this!

Active recreation,programs

Belysium is a proud member of the Gyenesdiás Tourism Association, which has many advantages for you! We welcome all guests with program recommendations and weekly relaxation offers in high season. Without the need for completeness: GyenEscape – release in nature, Market Cavalcade, House of Nature programs, Gyenesdiás Plus Card and West Balaton Card, with which various discounts can be used during your stay. More information upon arrival at the reception or at the link below: https://www.gyenesdias.info.hu/kartyainfo/altalanos-informaciok/

Data protection

Tudjuk, hogy adataid védelme rendkívül fontos számodra. A foglalás elküldése során megadott adatokat csak és kizárólag a foglalás pontos beazonosítására illetve az igénybe vett szállásszolgáltatás számlájának elkészítéséhez használjuk fel. A törvény előírja, hogy nyilvántartást vezessünk a nálunk tartózkodó személyekről, illetve a bejelentkezés során el kell kérnünk és be kell olvasnunk a személyigazolványon/forgalmi engedélyen/útlevélen szereplő adatokat. Ugyanakkor ezt csak az illetékes hatóságokkal közöljük. Mi soha nem osztjuk meg az adataidat harmadik személlyel semmilyen okból. Bármilyen ezzel kapcsolatos kérdésed van, állunk rendelkezésedre.